اگر درون باغ یـا باغچه تان مرغ نگه مـی دارید، ساخت لوستر با قفس این ساختنی بدردتان مـی خورد. ساخت لوستر با قفس درون این ساختنی طرز ساخت یک قفس مرغ چوبی را یـاد مـی گیرید کـه با پالت های چوبی ساخته مـی شود. ساخت لوستر با قفس استفاده از پالت چوبی و طراحی ساده قفس باعث شده به منظور ساختش نیـاز بـه ابزار نجاری حرفه ای نیـاز ندارید. با ساختنی همراه شوید

قفس مرغ چوبی بسازید

طراحی و ابعاد قفس چوبی را مـی توانید مطابق با نیـازتان و فضایی کـه در اختیـار دارید، تغییر بدهید. این قفس ساده را مـی توانید گرمکن مخصوص قفس پرنده را هم بـه آن اضافه کنید.

گام اول: ساخت لوستر با قفس وسایل مورد نیـاز

  • دو عدد پالت چوبی ۴ درون ۴
  • شش عدد پالت چوبی ۲ درون ۴
  • یک ورق تخته چوب عایق هوا
  • یک رول کاغذ قیری
  • سه دسته چوب سرو مخصوص شیروانی
  • دو رول توری مخصوص قفس

گام دوم: پایـه قفس را بسازید

جای قفس را انتخاب کنید

کف قفس را بسازید

ابتدا حتما جای قفس مرغ چوبی را مشخص کنید. به منظور مشخص جای قفس حتما ابعاد آن را بدانید. طول و عرض و ارتفاع قفسی کـه مـی خواهید را مشخص کنید و سپس جای مناسب به منظور این ابعاد را درون باغ تان پیدا کنید. بعد از اینکه جای قفس را مشخص کردید، حتما زمـینش را کاملاً صاف کنید. به منظور اینکار مـی توانید از ماشین ها یـا ابزارهای کشاورزی استفاده کنید. وقتی مـی توانید ساخت قفس را شروع کنید کـه زمـین کاملاً صاف باشد و هیچ چوب یـا شاخه ای از آن بیرون نزده باشد.

حالا حتما روی زمـین یک مستطیل بـه اندازه طول و عرض بکشید و داخلش را با بلوک های سیمانی یک اندازه پر کنید. همانطور کـه در تصویر مـی بینید لازم نیست تمام سطح مستطیل را با بلوک پر کنید. دو ستون بلوک سیمانی کـه از هم فاصله کافی داشته باشند و با دو لبه دیواره قفس هم تراز نباشند، کافی است.

]]>

در ساختنی بخوانید :

با پرینتر سه بعدی کاردستی رادیو بسازید

روی این بلوک های سیمانی هم با پالت چوبی ۲ درون ۴ جدا کرده اید، بپوشانید.

گام سوم: دیواره ها و سقف قفس را بسازید

دیواره ها و سقف را بسازید

دیواره ها و سقف را بسازید

دیواره ها و سقف را بسازید

ساخت کف قفس بسیـار ساده است. فقط حتما دو لایـه پالت چوبی روی بلوک های سیمانی بگذارید. به منظور هر کدام از دیواره های چپ و راست قفس هم از یک پالت چوبی استفاده مـی کنید. بعد از اینکه دو پالت چوبی به منظور دیواره ها بـه کف قفس وصل کردید، دیواره پشتی را اضافه کنید. این دیواره هم از دو پالت چوبی ساخته مـی شود کـه قطعات اضافی آن جدا شده است.

برای اضافه سقف، ابتدا حتما لبه جلویی را بـه دیواره جلویی قفس وصل کنید که تا بعداً بتوانید راحت دیواره جلویی را بلند کنید. بـه این ترتیب تمـیز قفس مرغ ساده تر مـی شود. به منظور اینکه دیواره جلویی بتواند وزن هر دو پالت را تحمل کند، یک ستون چوبی بـه وسط آن اضافه کنید. بعد از کامل دیواره جلویی هم مـی توانید سقف را کامل کنید.

گام چهارم: دیواره ها را بپوشانید

دیواره ها را با لایـه های محافظ بپوشانید

دیواره ها را با لایـه های محافظ بپوشانید

دیواره ها را با لایـه های محافظ بپوشانید

بعد از اینکه بدنـه اصلی قفس را با پالت ساختید، شکاف های بین پالت ها را با تخته های دیگر پر کنید. سپس کل قفس را با کاغذ قیری بپوشانید. سپس حفره های بین پالت را با کیسه های علف پر کنید درون نـهایت هم یک لایـه پوشش پلی استایرن روی قفس بکشید.

]]>

در ساختنی بخوانید :

برای دوربین های دیجیتال شارژر وایرلس بسازید

گام پنجم: ورودی ها را تنظیم کنید

ورودی های قفس را اضافه کنید

ورودی های قفس را اضافه کنید

ورودی های قفس را اضافه کنید

محل ورودی قفس و جزییـات دیگری کـه به آن اضافه مـی کنید، بـه اندازه و جای قفس بستگی دارد. مثلاً اگر قفس را بـه دیوار تکیـه داده باشید، ورودی حتما روی دیواره جلویی باشد.

گام ششم: لایـه رویی را اضافه کنید

چوب های شیروانی را اضافه کنید

چوب های شیروانی را اضافه کنید

برای اینکه ظاهر قفس مرغ چوبی تمـیزتر باشد و دربرابر باران مقاوم بشود، آن را با چوب مخصوص شیروانی روکش مـی کنیم. کاغذ قیری خیلی دوام نمـی آورد و به همـین خاطر اضافه این لایـه ضروری است. هر چهار دیواره را با چوب شیروانی روکش کنید.

برای لایـه رویی سقف هم از تخته عایق هوا استفاده کنید. سپس روی این تخته را با کاغذ قیری بپوشانید. بـه این ترتیب باران بـه هیچ وجه داخل قفس نفوذ نمـی کند.

گام هفتم: فنس را اضافه کنید

دور قفس مرغ فنس بکشید

با اضافه یک دیواره فنسی بـه دور قفس مـی توانید از ورود سایر حیوانات بـه داخل قفس مرغ جلوگیری کنید. ساخت این دیواره بسیـار ساده است. کافی هست فنس ها را بـه چند شاخه چوب با اندازه مناسب وصل کنید.

قفس مرغ چوبی آماده است

این قفس از چوب ساخته شده و به همـین خاطر نیـاز بـه نگه داری دارد. هرچند ماه یکبار دیواره ها و سقف قفس را چک کنید و مطمئن شوید تخته ها جابجا یـا فرسوده نشده باشند.

]]>

در ساختنی بخوانید :

آموزش اسکرول متن روی دات ماتریس LED با استفاده از آردوینو

منبع

بیشتر بخوانید:

]]>




[با پالت های چوبی قفس مرغ بسازید | ساختنی ساخت لوستر با قفس]

نویسنده و منبع: عاطفه اسدزاده | تاریخ انتشار: Mon, 16 Jul 2018 10:37:00 +0000